Sunday, April 25, 2010

Aku ciptaan Tuhan .

school t-shirt (:
Like hello ! Kau ingat kau sape nak mengkritik ciptaan Tuhan ? Kadang-kadang susah menjadi manusia yg kurang didikan moral ni kan ? Baik , aku faham . Aku tak pernah pun nak marah kau nak cakap aku tak lawa , aku buruk , aku hitam , aku pendek , aku . Apa-apa lah . Aku tak kisah . Tak kisah langsung . Aku sedar akan kekurangan yg Tuhan beri dekat aku . Dan aku amat lah bersyukur dengannya . Sekurang-kurangnya , aku ada maruah . Aku tak mengkritik ciptaan Tuhan yg lain sekeji kritikan kau terhadap aku .

Buruk
Hodoh
Berlagak
Bodoh

Semua statement ni yg orang-orang selalu kritik kan kepada ciptaan Tuhan yg lain . Termasuk lah mereka mereka yg mengritik aku . Terima kasih banyak lah okay . Mungkin sekarang , aku semakin sedar yg aku ni tak lawa dan hodoh .

Dan
sebagai makhluk Tuhan , kau juga perlu ingat yg tak ada yg sempurna di dunia . Kalau sentiasa nak pandang kepada fizikal orang dan mengkritik mereka yg kurang kecantikannya . Kau baru sahaja sesaat merendahkan ciptaan Tuhan . Kalau mengkritik orang sebagai yg lebih buruk dari kau , itu lebih teruk kerana kau tidak pernah sedar akan kekurangan juga keburukan kau .
Sedar lah , tiada yg sempurna di dunia . Ada pun yg cantik cantik itu , di dunia sahaja dan sekadar pinjaman dari Tuhan yg bersifat amat sementara . Kau tak bawa pun kecantikan ni kat akhirat nanti .

Akhir sekali ,
-Tamat dah penulisan aku .
-Terima kasih sekali lagi kerana mengkritik aku dan menyedarkan aku .